Francesc Salvatella, president de Hockey per Terrassa ha participat en una taula de debat de cultura i esport sobre el Pla estratègic del Canal Terrassa. Des d’aquest mitjà de comunicació local es volen recollir les aportacions de diversos àmbits ciutadans que ajudin a identificar allò que més interessa a la seva audiència.

A la mateixa sessió hi van participar també Artur Moncal, vicepresident de la Coordinadora d’Entitats de Cultura Popular Catalana de Terrassa; Sílvia Bartés, directora de la Sala Crespi i vinculada a l’àmbit teatral de Terrassa; i Jaume Vidal, Cap de Premsa del Club Natació Terrassa. Reproduïm aquí les respostes de la nostra entitat a les qüestions plantejades.

Quin paper creieu que han de jugar els mitjans públics en l’àmbit de la cultura i l’esport a la nostra ciutat?

Un paper capital perquè la vocació de servei públic sempre ajuda, i molt, a tenir sensibilitat per cobrir sectors de la nostra societat que costa que surtin a primera plana, com la cultura i l’esport. És cert que Terrassa té la sort de tenir bones apostes, tant des de l’àmbit públic com privat, en mitjans locals. Crec que han de ser complementaris i ajudar-nos a difondre que Terrassa és, de sempre i per essència, una ciutat amb una fortíssima tradició cultural i esportiva.

 Com es podria incrementar o millorar la col·laboració que actualment ja existeix amb vosaltres?

Ajudant-nos a la promoció de l’esport no només des del vessant de la mera actualitat informativa sinó també des dels valors que projecta. A vegades, potser tots plegats estem massa centrats en els resultats i les competicions d’èlit,  que sens dubte són molt importants i la punta de llança, però també tenim altres vies de col·laboració que hem de seguir potenciantExemples: els valors del hockey a través d’històries personals com la de l’Albert Pérez o qualsevol internacional que alhora estudia o treballa, els esdeveniments de Mamis i Papis, les grans apostes solidàries, etc.

 Creieu que els nostres continguts són interessants per al vostre sector? O dit d’una altra manera: som útils per a vosaltres?

Ho són molt, sí. Des de el mon del hockey tot el que vingui es benvingut.

Es podrien millorar encara més?  Com?

Amb continguts fora de la cobertura esportiva, com tot allò que envolta les particularitats del hockey. Per què no en una prèvia d’un derbi amb un reportatge especial en tots els formats (web, tele, ràdio i xarxes) sobre els cosins Clapés-Cunill? Per què no peces diferencials que només podeu fer vosaltres i, segurament, Diari de Terrassa Ja que no  interessen als mitjans generalistes? Si avancem en  aquest sentit, estic convençut que encara donarem més utilitat i interès als continguts que es generen des dels mitjans públics de la ciutat.

Una altra possibilitat, i penso que molt important, és, per un costat, la recuperació de retransmissions en directe (tan radio com TV) i, per l’altra de  programes específics, com el mític  Minut70 que teníem a la ràdio municipal i que era, sens cap mena de dubte, un referent per a tots els seguidors del hockey que, sorprenentment, va desaparèixer de la graella. Ara es podria modernitzar i, si no és possible fer-ho en la programació fixe, que es produís en format podcast i amb un tipus de contingut que es pogués difondre en multimèdia de fàcil accés als seguidors.

Una altra reflexió és la capacitat, a través de la xarxa de mitjans locals, de difondre aquells esports i expressions culturals que són genuïns de Terrassa. Sé que es fa però considero que tenim camí per recórrer també aquí.

 Quins dels nostres canals (tele, ràdio, web, xarxes) creieu que hem de potenciar de cara als propers anys?

Crec que el procés d’interacció i cohabitació entre els canals ha requerit d’un gran esforç en els darrers temps i us felicito de tot cor. Em preocupa que potser hi ha certa deriva, arrossegats per les tendències socials, a que tots acabem consumint els vostres continguts sobretot des de xarxes i web. Sé que la gran oferta audiovisual (Movistar, Netflix, fenomen ràdio a la carta de les grans emissores, etc.) condiciona molt, però potser ara cal redoblar l’aposta en els canals de ràdio i televisió per poder competir amb proposta de ‘nicho’ de mercat local i de qualitat.